Thermometers blijken hot! De opmaat naar meer onderbouwing…

Sinds wij vanuit FED de thermometer meetmethode hebben gelanceerd middels onze blog enkele weken geleden is er veel gebeurd. Er zijn vragen over gekomen en op verscheidene plaatsen binnen Fontys hebben docenten de meetmethode ook omarmd en zijn ze gestart met testen.

Uiteraard roept deze nieuwe methode ook vragen op. Wij als FED zien het als een start om op een nieuwe manier om ontwikkeling te meten en een bepaald niveau te borgen. Echter bevinden we ons momenteel in de beginfase en hebben we nog geen volledig onderbouwde methode vanuit zowel theorie als praktijkonderzoek.

Tot aan de zomervakantie gaan wij experimenteren met de prototype thermometers in samenwerking met de studenten en verscheidene coaches bij de minor EmbraceTEC. Enkele aanpassingen die wij al hebben gedaan zijn bijvoorbeeld dat we de cijfers 1 t/m 10 hebben vervangen omdat het teveel verbanden zou kunnen leggen met een waardeoordeel voldoende/onvoldoende. Ook laten we de waarde van de temperatuur nu beschrijven door de student zelf, de veranderingen daarin brengen we ook in beeld gedurende de tijd (dit is feed-up door de student zelf).

Ook zijn wij op zoek naar menskracht (het liefst extern) die vanaf september op een onderzoeksmatige manier de impact en effecten in beeld kunnen brengen van deze methode. Er is momenteel contact met een Master Leren en Innoveren student maar uiteraard kun jij jouw enthousiasme ook kenbaar maken en met ons delen 🙂

Kortom er is veel interesse in de thermometers en wij willen vooral transparantie scheppen over onze kijk op en start met deze meetmethode. Daarom delen wij natuurlijk ook graag onze materialen en onderbouwing tot nu toe (download deze hier)  en dagen wij jou uit om ons te voorzien van feedback-forward-feed-up zodat we samen deze meetmethode verder kunnen ontwikkelen.

Direct contact is mogelijk via e.minkman@fontys.nl of j.goedhals@fontys.nl

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *